Op weg naar huis

14 juli 2017 - Accra, Ghana

Accra, vrijdag 14 juli, 21.30 uur

Het zit er helaas weer op. Ik zit nu te wachten tot ik mag boarden voor mijn vlucht naar Londen. Nog even een korte update over de afgelopen dagen.

Ik ben afgelopen week elke dag naar de dierentuin geweest om te helpen met de verzorging van de apen in het Endangered Primate Breeding Centre. Ik heb onder andere wat tips gegeven over een efficiëntere planning van de ochtendroutine van schoonmaken en voeren, heb verschillende voorbeelden gegeven voor meer verschillende verrijking en heb geholpen met kisttraining van Nuba's groep (die naar het beboste verblijf zal vertrekken).
Gisteren was iets anders. Voor de lunch was Kwadwo even het terrein af om voor mij wat te halen. De andere apenverzorger was nergens te bekennen. Precies op dat moment bleek dat er twee huzaarapen ontsnapt waren door een gat in het gaas. Op zich geen reden tot gigantische paniek, maar wat ik verontrustend vond was dat iedereen te druk was met iets anders en daarom geen tijd had om te assisteren. Een van de verzorgers zei dat we ze zo met een net moesten gaan vangen. Toen heb ik laten zien dat dat absoluut niet nodig is. Ik heb de sleutels gepakt, heb het verblijf geopend en daar wat lekkers gelegd. Binnen 10 minuten waren beide apen binnen :D. De verzorger die me hielp stond met grote ogen te kijken dat het zo dus ook kon. Hopelijk doen ze het een volgende keer weer zo.

Waarschijnlijk mag ik vrij snel gaan boarden. Helaas zit ik op een middelste stoel tussen twee vreemden in dus het zal niet echt een comfortabele vlucht worden helaas :(. Hopelijk lukt het om te slapen. Tot in Nederland ;).