Drill Ranch in Calabar

6 september 2018 - Calabar, Nigeria

Calabar, 6 september, 21.30,

Natuurlijk had mijn vlucht een uur vertraging, waardoor ik in totaal ruim 3 uur gewacht heb tot ik kon boarden. De vlucht zelf ging super snel. Voor we goed en wel op maximale hoogte waren begonnen we alweer te dalen. Dat is het voordeel van zo'n korte vlucht.
In Calabar werd ik opgehaald door medewerkers van Pandrillus, die me naar de Drill Ranch hebben gebracht. Daar heb ik kennis gemaakt met Liza en Peter, die 30 jaar geleden Pandrillus hebben opgericht. Ik overnacht hier tot ik waarschijnlijk overmorgen naar hun tweede locatie ga, in het Afi Mountain Wildlife Sanctuary.
Hier in Calabar zit een groep drillen, die ze vooral gebruiken om te laten zien aan mensen die niet de middelen hebben om naar Afi te gaan. Dit was trouwens ook voor mij de eerste keer dat ik een dril in het echt zag. Schijnbaar is de groep behoorlijk uitgedund, want de groep was minstens twee keer zo groot.
Verder zitten hier een groep sclaters meerkatten, wat vogels en een jonge varaan in de badkuip op de badkamer waar ik naar het toilet moet gaan.

Morgen zal ik waarschijnlijk hier een beetje rondkijken hoe de dieren hier verzorgd worden. Daarover later meer!