Lake Mburo National Park

22 januari 2017 - Lake Mburo National Park, Oeganda

Zondag 22 januari, 5.40 uur

Wow, wat hebben we al veel gezien! Gisteren was een fantastische dag. In Kampala had ik het snel gezien, dus ik was blij dat we naar onze volgende bestemming reden. Rond 8.15 uur vertrokken we vanaf ons Guesthouse in Kampala. Onderweg bij de eerste sanitaire stop zagen we een reuzentoerako in een boom zitten, erg gaaf! Daarna zijn we op de evenaar gestopt, waar we een demonstratie kregen over de draairichting van water bij het leeglopen van een tijltje (ten noorden met de klok mee en ten zuiden tegen de klok in, op de evenaar loopt het weg zonder te draaien).

Vervolgens zijn we ergens gestopt om te lunchen. Al snel stonden er tientallen kinderen om ons heen die tijdens onze hele lunch toe stonden te kijken. Dat voelde wel een beetje wreed.

Na de lunch verlieten we al snel de hoofdweg en reden we de 'bush' in, en het duurde dan ook niet lang voor we de eerste zebra's en impala's zagen. Eenmaal in het park hebben we ook nog een kudde van 15 giraffen (waarschijnlijk de enige van dit park) en knobbelzwijnen, waterbokken, een elandantilope, topi's, bosbokken, tantalusmeerkatten en bavianen gezien. Erg gaaf!

In het kamp hebben we als eerste onze tent opgezet, dat ging vrij vlot. Daarna nog even naar de nijlpaarden in het meer gaan kijken en heerlijk gegeten (bereid door onze kok Solomon).
Rond 22 uur zijn we gaan slapen. Ik ga nu de tent afbreken, dan gaan we ontbijten en dan onderweg naar Lake Bunyonyi, uitvalsbasis voor onze gorillatrekking :).

1. Cleo:
    24 januari 2017
    Wauw Demi, dat klinkt nu al als een echte droomreis. Wat een enorme verscheidenheid aan dieren heb je al gezien! Ik hoop dat de rest net zo geweldig wordt, geniet ervan