Update 13

11 oktober 2018 - Afi Mountain Wildlife Sanctuary, Nigeria

Afi Mountain Drill Ranch, 11 oktober, 18.00 u,

Ik ben gisteren aan mijn laatste strip malariatabletten begonnen. Dat betekent dat het aftellen nu echt begonnen is. Zaterdag of zondag vertrek ik naar Calabar en maandag begint mijn lange reis naar huis die dinsdagmiddag pas eindigt.

Chris is tot vanochtend in Calabar geweest en is nu onderweg hierheen. Ik denk dat hij straks met de truck mee zal komen uit Buanchor. De laatste dagen zal ik dus nog lekker eten :p. De afgelopen dagen heb ik hier samen met CJ gemanaged. Ik heb dus weinig stilgezeten. Zo kan ik langzaam weer van het Afrikaanse tempo naar het Nederlandse tempo omschakelen. Ik was de enige met een sleutel van de kas en dus beheerde ik de financiën. Zoals ik eerder al schreef een nogal vervelende taak omdat er geen geld meer is. Zelfs het geld van de personeelsleden is nu op. Dat ligt niet aan mijn kwaliteiten op het gebied van geldbeheer, maar omdat het gewoon echt te weinig was. Gelukkig heeft Chris als het goed is geld bij zich! Naast het geld was ook het eten zo goed als op en moest ik als klap op de vuurpijl gisteren ook nog koud douchen :p.

Gelukkig maakt de omgeving hier veel goed. Gisteren heb ik van de nood een deugd gemaakt en tijdens een controleronde mijn camera meegenomen. Groep 1 ligt tegen het Afi Mountain Wildlife Sanctuary aan. Daar heb ik een aantal nieuwe vogelsoorten gezien, waaronder de vierde neushoornvogelsoort! Verder is de prachtige sterrenhemel bij een heldere hemel 's nachts ook nog het vermelden waard. Doordat er hier geen lichtvervuiling is zijn de sterren heel goed te zien. Echt prachtig!

We hebben hier trouwens iets vreemds waargenomen. Op verschillende plekken hier op de Drill Ranch zijn kruizen in de grond en op bomen gemarkeerd. Dat is niet door mensen van ons gedaan dus het lijkt erg verdacht. Hopelijk gaat er niks gebeuren!
Dat was het voor nu, later meer!