Kaap Greco

26 april 2017 - Larnaca, Cyprus

Larnaca, 26 april, 21.00 uur

Vandaag stond het bezoeken van Cape Greco (de meest zuid-oostelijke kaap van het eiland) op de planning. Na lang discussiëren over hoe we daar zouden komen (bus of huurauto) hebben we uiteindelijk voor huurauto gekozen, omdat we dan een stuk flexibeler zouden zijn.
Na alle administratie reden we rond 10 uur bij het hotel weg, met mij achter het stuur. Dat was absoluut even wennen, aangezien ze in Cyprus links rijden. Ik heb in Zuid-Afrika en Oeganda (in beide landen wordt ook links gereden) wel al verschillende keren als bijrijder in een auto gezeten, maar het was nu de eerste keer dat ik zelf achter het stuur kroop. Vooral het nemen van rotondes en links uitvoegen op de autoweg waren erg raar, maar wenden vrij snel.

Zonder brokken te maken (wel 1 keer verkeerd gereden) kwamen we bij de kaap aan. De kaap en het gebied er omheen zijn erg rotsachtig en er zijn vele steile kliffen, zeegrotten en natuurlijke bogen te vinden. We hebben dan ook verschillende stops gemaakt om foto's te maken. Het hele gebied was erg mooi.

Aangezien we nu van een auto gebruik konden maken zijn we op de weg terug gelijk even doorgereden naar het zoutmeer van Larnaca om te kijken of we flamingo's zouden zien. We zijn bij de Hala Sultan Tekke moskee aan het zoutmeer gestopt. Daar zagen we gelijk tientallen verwilderde katten die daar gevoerd worden. De moskee zelf was niet heel bijzonder, dus daar hadden we het snel gezien. Helaas waren daar geen flamingo's te zien. Een stuk,verderop wel, maar daar was het onmogelijk om te stoppen.

Op weg terug naar het hotel zijn we weer gestopt bij het meertje waar mam en ik gisteren ook al waren geweest. Hier waren nu wel een paar flamingo's te zien :D.

Morgenochtend vertrekken we al om 7.30 u voor een tour naar Noord-Cyprus. We drinken dus nog even wat aan de bar en gaan dan naar bed.