Zoo Berlin

2 augustus 2011 - Landgraaf, Nederland

Inmiddels zijn we weer in Nederland. José is vanochtend weer naar Beilen vertrokken en ik heb vandaag alweer gewerkt.
Gisteren zijn we dus eindelijk naar Zoo Berlin geweest. Deze dierentuin stond al lang op mijn lijstje van tuinen die ik graag een keer wilde bezoeken. Toen ik vorig jaar in Berlijn was had ik daar helaas geen tijd voor.
We zijn om 7 uur opgestaan omdat ik om 9 uur in de dierentuin wilde zijn. Omdat we ’s avonds ook nog terug naar Nederland moesten rijden had ik niet de hele dag. Mijn ouders en Elmi zijn wat later opgestaan en waren uiteindelijk om 10.30 u in de dierentuin.
Omdat ik uitzendkracht ben in GaiaPark heb ik helaas geen NVD-pas (pas waarmee vaste dierentuinmedewerkers gratis naar binnen kunnen in alle Nederlandse dierentuinen die aangesloten zijn bij de Nederlandse Vereniging voor Dierentuinen). Toch heb ik geprobeerd gratis naar binnen te komen en dat is me gelukt! Mijn overtuigingskracht is blijkbaar groot genoeg :P.
Toen we binnen waren hebben we eerst de route gevolgd langs onder andere de Aziatische olifanten, wanderoes, mantelbavianen en het apenhuis naar het roofdierhuis gelopen. Daar zag ik voor het eerst in mijn leven een reuzenpanda. Toen we in het roofdierenhuis bij de leeuwen aankwamen werd ik gesmst door mijn vader dat zij ook bij het park gearriveerd waren. Toen zijn we naar de kassa gelopen waar ze al op ons aan het wachten waren.
We hebben er toen voor gekozen om de route achterstevoren te gaan lopen, zodat José en ik eerst de rest van het park konden gaan bekijken. We zijn langs de Siberische steenbokken en roofvogelvolière naar het nijlpaardenhuis gelopen. Daarna langs het afgebroken vogelhuis richting beren en wolven. Het kinderboerderij- en vogelgedeelte hebben we in eerste instantie overgeslagen omdat mijn vader en ik de enigen waren die dat interessant vinden. Als we aan het eind van de dag nog tijd over zouden hebben zouden we weer terug gaan. Na de wolven liepen we richting pinguïns, waar ik door een wesp gestoken werd. Een dierverzorger stuurde ons naar de informatiepost die nergens te vinden was. Bij de kassa werden we naar de ingang bij de Elefantentor gestuurd waar een EHBO post is. Het duurde inmiddels al zo lang dat het niet echt meer zin had :P.. Daarna zijn we de route verder gaan lopen zoals José en ik die als eerste aan het lopen waren, dus weer naar het roofdierenhuis, waar het nachtdierenhuis onder ligt. Daarna richting aquarium, waar je een aparte ticket voor nodig had. Dat komt de volgende keer dan wel. Inmiddels hadden Elmi en José zoveel pijn aan hun voeten dat ze ervoor kozen om op een bankje te gaan zitten en daarna samen naar de pinguïns te lopen (die ze per se nog wilden zien) om ons daar op te wachten. Ik ben toen samen met mijn ouders verder gelopen langs de sabelantilopes en zwarte neushoorns riching het gedeelte waarvoor je een brug over moest. Hier was een Zuid-Amerikaanse vlakte, Australische vlakte en Afrikasavanne te vinden. Daarna zijn we langs de zebra’s richting pinguïnverblijf gelopen. Daar troffen we Elmi en José weer.
Omdat we nog tijd over hadden zijn Elmi en José alvast naar de auto gelopen, en ben ik nog met mijn ouders naar de fazanterie gelopen. Van daaruit door de strandvogelvolière langs de kinderboerderij en Indische neushoorns weer naar de uitgang. Om 15.30 u wilden mijn ouders namelijk graag vertrekken.
Het is een erg leuke dag geweest. Liever had ik wat meer tijd genomen om deze mooie dierentuin met interessante collectie te bekijken. Maar van de andere kant: nu heb ik wel een reden om een keer terug te gaan :P.
Om 15.30 u stapten we dus in de auto. Onderweg zijn we nog gestopt bij de Mac. Ik heb in totaal maar 1,5 u gereden, omdat ik last van mijn ogen had. Iets na 23.00 u kwamen we weer in Landgraaf aan, waar we meteen Lucky bij mijn opa en oma hebben opgehaald.

De eerstvolgende reis wordt waarschijnlijk Costa Rica! Daar heb ik echt ontzettend veel zin in. Ik zou het liefst vandaag nog op het vliegtuig stappen :P… Maarja helaas heb ik daar het geld nog niet voor :P. Eerst maar even sparen..

Demi

Van reisblog naar fotoboek