Update 11

6 oktober 2018 - Afi Mountain Wildlife Sanctuary, Nigeria

Afi Mountain Drill Ranch, 6 oktober, 18.45 u,

Op het moment is het hier stilte voor de storm. Het begon in no time enorm donker te worden en we zien het regelmatig flitsen. Ik ben benieuwd of het echt noodweer gaat worden. Gelukkig zit ik droog!

De afgelopen dagen waren vrij normaal. Woensdagavond ben ik met Chris naar groep 6 gelopen (relatief ver weg van het kamp) om daar hopelijk galago's te spotten. Hij had daar in het verleden namelijk een andere soort gezien dan rond het kamp. We hebben er twee gezien van twee verschillende soorten. In elk geval een Demidov's galago en de andere weet ik helaas niet zeker, die zat heel hoog in een boom. Daarna lag ik voor mijn doen hier laat in bed. Meestal ga ik min of meer direct na het eten naar bed. Soms kijken we nog een film of serie die CJ, Chris of voorheen Pieter op zijn laptop heeft staan. Maar meestal lig ik dus al rond 21 u in bed (net als bijna iedereen hier). 'S ochtends word ik bijna stipt om 6 uur wakker. Ik slaap hier dus veel meer dan in Nederland dus zal volgende week goed uitgerust thuiskomen :).

Gisteren was er grote paniek. Er was een kastekort van 150 naira. Geen idee wat er precies is misgegaan. Het is wel heel belangrijk want het gaat omgerekend om wel 36 eurocent!! We moeten helaas nu erg zuinig aan doen om hier overheen te komen.
Ok, die laatste zin was niet alleen maar sarcastisch bedoeld. We moeten wel degelijk zuinig aan doen want we hebben nauwelijks geld meer. Een truck vanuit Calabar komt op z'n vroegst vrijdag met nieuw geld, en we hebben genoeg om tot maandag rond te komen. Dat gaat dus een lange week worden :p.
Voor mij zou het trouwens gunstig zijn als de truck vrijdag komt, want dan heb ik zaterdag of zondag een wat comfortabelere rit naar Calabar dan wanneer ik met openbaar vervoer ga. Fingers crossed dus! Daarover wellicht meer in het volgende reisverslag ;).