Update 9

30 september 2018 - Afi Mountain Wildlife Sanctuary, Nigeria

Afi Forest Drill Ranch, 30 september, 17.30 u,

Ik zit met een gigantisch dilemma. Ik kan er maar niet achter komen of ik vind dat het zien van vrijgelaten roodoormeerkatten telt als het zien van die soort in het wild of niet. Technisch gezien zijn ze nu wild toch? Drie van de vier vrijgelaten meerkatten zitten nog steeds rond het kamp, en zolang ze hier blijven zullen we blijven bijvoeren.

Verder weinig nieuws hier. We zitten enorm met het verlamde vrouwtje in onze maag. We weten niet goed wat we met haar moeten doen. Het gaat een beetje tussen terug in de groep laten (daar heeft ze zich al een paar weken goed weten te redden) en euthanasie. Als we haar terug in de groep laten is er uiteindelijk een redelijk grote kans dat ze gaat overlijden, wellicht met een lijdensweg. Natuurlijk weten we niks zeker. Zeer lastig om zoiets te beslissen. Wel zijn we het erover eens dat haar in deze kleine kooi houden de slechtste optie is.

Ik heb vandaag bijna de hele dag drillen geteld achter de computer. Ik wilde alle filmpjes graag hertellen omdat een telfout snel gemaakt is. Al mijn tellingen van groep 1 zitten nu tussen 189 en 191 dieren. Best knap toch?

Het enige andere nieuws is dat de truck vandaag weer uit Calabar is gekomen met nieuwe voorraden en nieuw geld. Dat werd hoog tijd want morgen moet het personeel betaald worden en we hadden bijna geen geld meer. Morgen staat ook weer een trip naar Wula gepland omdat we cement nodig hebben. Hopelijk heb ik dus weer een kans om naar huis te bellen :D. Later meer ;).