Winkelen aan de Kurfürstendamm

30 juli 2011 - Berlijn, Duitsland

Lang zal hij leven, lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria. De reden dat we hier in Berlijn zijn is natuurlijk dat mijn vader vandaag 50 is geworden :D.

Vanochtend zijn we om 5 uur opgestaan en om 6 uur op weg gegaan. Een paar minuten later zaten we als een stel idioten verjaardagsliedjes in de auto te zingen. Ach, het hoort erbij :).
De Duitse grens werd al snel overschreden, niet moeilijk als je tegen de Duitse grens aan woont. Het was een lange rit van 6 uur waar ik er 3 van gereden heb. We kwamen te vroeg aan in Berlijn en konden dus nog niet inchecken in het hotel. Daarom hebben we eerst even een rondje gelopen en ergens wat gedronken. Daarna hebben we om 14.00 u ingecheckt.
Ik slaap met José en Elmi op een kamer en mijn ouders hebben samen een kamer. Het zijn prima kamers. Simpel, maar precies wat nodig is.

Het allereerste wat we daarna gedaan hebben is, hoe kan het ook anders met drie vrouwen in je gezelschap, winkelen. We liepen meteen naar KaDeWe, een van de grootste warenhuizen van Europa. Aangezien we daar misselijk werden van de prijzen hielden we het snel voor gezien. Van daaruit liepen we over de Ku"rfürstendamm, in de stromende regen.

Toen we honger begonnen te krijgen zochten we een leuk restaurantje uit in een zijstraat. Daar hebben José en ik cordon bleu besteld. De erg vrolijke ober vond dat een erg goede keuze. Dat was het ook, want het heeft prima gesmaakt. Als nagerecht raadde de ober ons crèpes gevuld met ijs en warme kersen aan. Op goed vertrouwen stemden we daar mee in. Ook dit heeft heerlijk gesmaakt.
Vanaf het restaurant zijn we vrij snel weer richting hotel gelopen, aangezien het flink aan het regenen was en we ook een beetje op tijd naar bed wilden.

Morgen gaan we de bezienswaardigheden van Berlijn bekijken en maandag ga ik dan eindelijk naar de dierentuin van Berlijn. Nu ga ik slapen, want ik heb nog wat in te halen.

Demi

Oh, en overal stonden beschilderde beren. We zijn met twee gouden beren en een hartje op de foto gegaan. :)

José