In de trein

21 juli 2011 - Pisa, Italië

Inmiddels zijn we veilig geland op Pisa Airport. Na het afhalen van de bagage zijn we naar het treinstation gelopen. Daar stonden we eerst aan een verkeerde automaat om een kaartje te kopen. Deze accepteerde geen muntgeld. Helaas kwam ik daar achter nadat ik €5,- in de automaat had gestopt. Na het afbreken van de opdracht kreeg ik in plaats van mijn €5,- een bonnetje dat ik ‘ergens’ kon inwisselen voor geld. Na van de kast naar de muur gestuurd te zijn bleek dat pas op station Pisa Centraal te kunnen.
Om 12.03 u hebben we de trein naar Pisa Centraal gepakt (uiteraard hadden we bij een andere automaat alsnog kaartjes gekocht), waar we natuurlijk de trein naar Pontremoli voor onze neus zagen wegrijden. Hierdoor hadden we genoeg tijd om het bonnetje te ruilen voor geld. De volgende trein naar Pontremoli ging twee uur later. Nu reizen we via Vezzano Ligure naar Pontremoli, wat sneller schijnt te zijn.
Als ik vanuit de trein naar buiten kijk, heb ik nog niet het idee dat ik in Italië zit. De omgeving lijkt erg op Nederland en ook het weer lijkt op Nederland. Net regende het. Nu begint het gelukkig wel op te klaren.
Aangezien de trein behoorlijk schommelt stop ik nu maar met schrijven.

Demi