Reis naar Nigeria

6 september 2018 - Abuja, Nigeria

Abuja, 6 september, 0.20 uur,

Yes, ik ben eindelijk in Nigeria aangekomen na een lange reisdag! Ik zit nu in het Henry George hotel in Abuja, de hoofdstad van Nigeria, waar ik maar 1 nacht zal blijven. Morgen ga ik weer terug naar de luchthaven om daar een binnenlandse vlucht te nemen naar Calabar, in het zuidoosten van het land. Daar ligt het hoofdkantoor van Pandrillus, de organisatie waarvoor ik hier ben.

Afgelopen weken waren best pittig. Last-minute een reis naar een land als Nigeria plannen is een uitdaging, maar gelukkig wel te doen. Wel moest ikhelaas een spoedprocedure voor mijn visum inzetten waardoor mijn visum me in totaal €238,- heeft gekost. Een hoop geld voor een stom klein papiertje dat in je paspoort wordt geplakt! Afgelopen week ben ik verder druk geweest met teksten leren voor mijn auditie voor Side Show van Sempre Sereno. Gelukkig mocht ik voor mijn reis al auditie doen! Ook had ik nog een familieweekend in de Ardennen en moest ik nog wat bestuursdingetjes afhandelen voor Sempre Sereno. Drukke week dus, maar het is allemaal gelukt!

Eergisteravond zijn mam en Elmi naar Wageningen gekomen omdat ze zo lief waren dat ze me gisteren naar Schiphol wilden brengen. We zijn vroeg opgestaan en zijn rond 7 uur richting Schiphol vertrokken. Hoewel het onderweg behoorlijk druk was (pokkeweer) kwamen we ruim op tijd op Schiphol aan. Nadat ik mijn tas had ingecheckt zijn we nog snel even wat gaan drinken, waarna we afscheid hebben genomen.

Bij de doane liep alles vrij vlot (ik moest alleen mijn handbagagetas zo goed als leegmaken voor ze erachter kwamen dat er niks illegaals in zat). Ook het boarden ging goed, maar op het tijdstip dat we moesten vertrekken bleven we stilstaan. Uiteindelijk kregen we tehoren dat we zo'n 1,5 uur later pas zouden vertrekken. Gelukkig had dat geen gevolgen voor mijn overstap in Istanbul. Hier in Abuja verliep alles ook prima. Ik ben helaas niet ingestempeld voor mijn volledige periode dus ik moet nog een keer bij gaan stempelen. Verder heb ik gelijk geld gewisseld en heb ik een taxi naar het hotel gepakt, dat al door Pandrillus voor me geregeld was. Nu dus maar gaan slapen om me klaar te maken voor deel 2 van de reis morgen ;).

1. Frank:
    6 september 2018
    Veel succes met het vervolg van je reis en heel veel plezier!