Het klunzen ging verder tijdens de reis

2 januari 2013 - Madrid, Spanje

Woensdag 2 januari 2013 (12.15 u Nederlandse tijd)

We zijn weer terug in Europa. Een tijdje geleden zijn we aangekomen in Madrid. Gisterochtend zijn we bij ons hotel opgehaald. Na het betalen van de belasting hebben we onze koffers ingeleverd en gingen we inchecken. We zouden nergens naast elkaar zitten. Daar baalden we enorm van. We konden wel een uur eerder naar Panama toe. Daardoor konden we meteen gaan boarden. In het vliegtuig bleken we toch naast elkaar te zitten. We hadden stoelnummer 30D en 30F. Blijkbaar slaan ze wat letters over, want er zitten 4 stoelen op 1 rij.
In Panama hadden we een klunzig moment. Ik vroeg me al af wat die rij mensen bij onze gate deed, een uur voordat wij zouden gaan boarden. Binnen een uur kon die rij nooit weg zijn. Dat vliegtuig zou dan ook nog moeten vertrekken en die van ons moest daarvoor in de plaats komen. Er werd van alles in het Spaans omgeroepen, maar door het galmende microfoongeluid en mijn beperkte Spaanse woordenschat kon ik er weinig van maken. Wel hoorde ik ‘Madrid’. Toch eens kijken bij de gate… Toen bleek dat er 1 uur tijdverschil is tussen Costa Rica en Panama. Oops! We konden meteen aansluiten. Het vliegtuig zou volgens de planning over 15 minuten vertrekken. Toen we aan de beurt waren bleek dat we nog een stempel moesten halen bij een andere balie, waar ook een rij stond. Uiteindelijk kregen we onze stempels en werd er gevraagd of we samen waren. Ja :). Toen we het vliegtuig in liepen viel het me op dat we opeens andere stoelnummers hadden. Bij die balie hadden ze ons toch maar even naast elkaar gezet. Daar waren we erg blij mee.
In het vliegtuig was zo’n beetje alles kapot aan mijn stoel wat maar kapot kon gaan: het uitklappen van mijn tafeltje ging moeizaam (Demi vult aan: “dat lag eigenlijk meer aan jezelf dan aan de stoel”), mijn stoel kon wel naar achteren maar bleef slecht in die stand vast staan en de aansluiting van de oortjes om film te kijken deed het niet. Gelukkig hebben we wel redelijk kunnen slapen (ondanks de snurkende man naast Demi). De vlucht leek minder lang dan op de heenweg.
Nu zijn we dus in Madrid. Om 15.45 uur gaat ons laatste vliegtuig naar Düsseldorf. Hopelijk halen we daarna de trein, want ik wil nu ook wel graag naar huis.

José