Lake Bohinj

1 augustus 2019 - Bohinjska Češnjica, Slovenië

Bohinjska Češnjica (Slovenië), 1 augustus, 18.15 u

Wauw wat is Slovenië prachtig! We zitten hier tegen de Julische Alpen aan in een klein dorpje dicht bij Lake Bohinj. Ook het beroemde Lake Bled ligt heel dichtbij.
Gisteren zijn we naar de Vintgarkloof geweest, waar de Radovna rivier tussen de rotsen door stroomt. Er is een voetpad langs gelegd waardoor de kloof goed toegankelijk was. Dat was meteen te merken want het was enorm druk. Bij sommige stukken moesten we letterlijk voetje voor voetje lopen, en de meeste mensen kwamen ook nog via dezelfde weg terug. Het was wel hartstikke mooi dus ik kon er toch wel van genieten. Aan de andere kant van de kloof besloten we om via een andere weg terug te lopen, wat ook een prachtige route bleek te zijn. Toen we weer bij de auto's waren, vertrokken we naar een supermarkt om voor twee dagen boodschappen te halen. We kunnen hier namelijk gewoon koken.

Vandaag zijn we naar de Savica waterval geweest. Na de kaartjes gekocht te hebben moesten we nog zo'n 20 minuten via trappen omhoog lopen. Het was op zich een mooie waterval, maar niet meer dan dat. Kennelijk heb ik teveel watervallen gezien.
Daarna hebben we de auto's bij Lake Bohinj geparkeerd en zijn we gaan zwemmen in het meer en hebben op de oever geluncht. Het meer is echt super helder met prachtige bergen op de achtergrond. Heerlijke middag! Terug bij het hostel heb ik nog een korte wandeling gemaakt met Henri en Martijn, en nu is het etenstijd.

Morgen gaan we naar Ljubljana, de hoofdstad van Slovenië, waar we twee nachten zullen blijven.