Neuschwanstein en de route naar Slovenië

31 juli 2019 - Bohinjska Češnjica, Slovenië

Bohinjska Češnjica (Slovenië), 31 juli, 7.30 u

We zijn in Slovenië, het oorspronkelijke doel van de reis! Maar op weg hier naartoe hebben we nog veel gedaan.

Maandag zijn we 's ochtends even met de honden gaan wandelen en daarna in de supermarkt tegenover het hostel ontbijt gaan halen. Nadat iedereen klaar was zijn we vertrokken voor de rit naar Schloss Neuschwanstein. Dat is het kasteel waar het kasteel van Disney op gebaseerd is. Deze keer ben ik achter het stuur gekropen. Om 15.30 u moesten we uiterlijk bij het ticket center zijn om onze gereserveerde kaartjes op te halen en dat hebben we op de minuut nauwkeurig gehaald. Daarna begon de klim van zo'n 45 minuten naar het kasteel. Onderweg hadden we al verschillende keren prachtig uitzicht op het kasteel. Eenmaal boven aangekomen moesten we nog even wachten tot stipt om 17 u onze rondleiding zou starten. Het was echt massatourisme. Per 5 minuten kon er een groep naar binnen van zo'n 30 personen en dat gaat zo de hele dag door. Wij volgden een audiotour in het Nederlands. Echt veel tijd om alles te bekijken hadden we niet want de volgende groep zat steeds alweer in onze nek te hijgen. Op deze manier werden we dus vakkundig zo snel mogelijk weer naar buiten geloodst. Niet echt mijn ding. Van de buitenkant kon ik meer genieten, al was het ook buiten overal super druk. We zijn nog naar de Marienbrug gelopen vanwaar je het mooiste uitzicht op het kasteel hebt. Ook enorm toeristisch maar wel terecht want het was inderdaad erg mooi!
Nadat we alles bekeken hadden zijn we een stukje teruggereden naar Ottobeuren, de plek van onze tweede overnachting. Dit was een erg leuke plek bij een boerderij. Na ingecheckt te hebben zijn we gelijk gaan eten bij een Grieks restaurant.

Gisteren hebben we gekozen voor de toeristische route naar Slovenië. We hebben niet via snelwegen gereden. Het was een prachtige route via Oostenrijk en Italië, maar wel enorm lang. We zijn van 8.15 u tot 20.00 u onderweg geweest, uiteraard met een paar tussenstops.

Vandaag gaan we naar Lake Bled, het bekendste meer van Slovenië.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl