Queen Elizabeth National Park

26 januari 2017 - Nationaal park Queen Elizabeth, Oeganda

Donderdag 26 januari, 13.00 uur

Gisterochtend zijn we vroeg vertrokken naar Queen Elizabeth National Park. Gedurende de rit werd het landschap steeds vlakker. We zaten in een gebied waar ontzettend veel theeplantages waren, dat was een mooi gezicht! We hebben een paar keer een sanitaire stop gehouden en we stopten een keer om te tanken. Er ging maar liefst 400 L in!
Ook zijn we ter hoogte van Kalinzu Forest National Park gestopt om te lunchen. Daar zat een grote groep bavianen, erg gaaf! Terwijl de rest druk bezig was met het kijken naar de bavianen zag ik een oostelijke colobus (franjeaap) in de boom zitten. Apensoort nummer 4 dus :).

Niet lang nadat we vertrokken waren vanaf onze lunchplek kwamen we bij een uitzichtpunt vanwaar we Queen Elizabeth National Park zagen liggen. Vrijwel meteen zag onze reisbegeleider Moses een olifant door de verrekijker. Hij stond niet ver van een weg die wij later ook zouden nemen. Toen we daar later reden stond hij er gelukkig nog, er was zelfs ook nog een kleintje bij :D.
Op weg naar ons kamp hebben we ook nog een andere nieuwe soort gezien:de kob, de impala van Queen Elizabeth :p.

Het kamp waar we nu zitten is weer back to basic, dus weer even behelpen. De tenten stonden allemaal binnen 10 minuten, we worden er bedreven in :p.

Vanochtend zijn we weer vroeg opgestaan. Om 6.30 uur vertrokken we voor een gamedrive. We hebben weinig nieuwe dieren gezien, wel een karkas waar vele tientallen gieren op af kwamen, erg gaaf om te zien! Ook zijn we gestopt bij een zoutmeer waar zout gewonnen wordt. Daar stonden vele mensen in de brandende zon te werken, respect! In het meer zat ook een groep flamingo's.

Zometeen vertrekken we naar onze opstartplaats voor een bootrit over het Kazinga-Kanaal.