De eerste etappe

28 juli 2019 - Reilingen, Duitsland

Reilingen (Duitsland), 28 juli, 20.45 u

Na maandenlange voorbereidingen is het eindelijk zover: onze HANTT vakantie is begonnen. Vanochtend zijn we om 8.30 u vertrokken uit Wageningen. Ik reed samen met Carmen, Sabine en de twee honden van Carmen. Rond 13.15 u kwamen we bij de dierentuin van Heidelberg aan. Dat is net als Ouwehands Dierenpark 1 van de weinige dierentuinen die roloway meerkatten heeft. Dit is de soort waar ik twee jaar geleden voor naar Ghana ben geweest. Heidelberg Zoo steunt WAPCA (West African Primate Conservation Action) ook al heel lang dus ik wilde graag een kijkje gaan nemen. Het was erg leuk om de roloway meerkatten een keer in een andere dierentuin te zien, al was het verblijf niet fantastisch.

Rond 15.30 u hadden we alles wel gezien en besloten we naar onze overnachtingsplek te rijden. Die ligt in Reilingen op zo'n 5 km van de Hockenheimring, waar vanmiddag de Grand Prix van Duitsland gereden werd (die gewonnen is door Max Verstappen). We vreesden dus drukte op de wegen maar daar was gelukkig helemaal niks van te merken. Wel konden we het scheuren van de auto's tot hier horen.
Hier in Reilingen hebben we drie kamers gehuurd in een huis. We konden onszelf gewoon binnen laten door middel van het openen van het sleutelkastje met een code die we van tevoren hadden gekregen.

Nadat Yorick, Jasmijn en Martijn ook waren gearriveerd, zijn we bij een pizzeria om de hoek gaan eten. Aangezien een aantal van ons de afgelopen dagen weinig slaap heeft gehad is iedereen vroeg naar bed gegaan. Morgen gaan we verder naar het zuiden rijden en staat er onder andere een bezoek aan Schloss Neuschwanstein op de planning.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl