Pag

25 september 2015 - Zadar, Kroatië

Zadar, 25 september 2015, 21.45 uur.

Het programma is een klein beetje gewijzigd. De nacht van woensdag op donderdag was weer drama. Het bleef maar regenen. Helaas bleef dat donderdagochtend ook zo. Daarom hebben we besloten om het programma voor donderdag en vrijdag om te draaien.

Gisteren zijn we uiteindelijk, na lang twijfelen vanwege het weer, vertrokken richting het eiland Pag. Eerst zijn we nog even gestopt bij het winkelcentrum om bij de opticien te vragen of we een kleine schroevendraaier mochten gebruiken voor de camera. Dat was gelukkig geen probleem. Uiteindelijk deed de camera het weer, en heel blij hebben we hem weer in elkaar gezet. Helaas begaf hij het toen na een paar foto's opnieuw. We baalden enorm, maar we moesten ons er toch bij neerleggen.

Het eiland Pag staat bekend om zijn kaas, lamsvlees en zout. Het eiland heeft een heel ander landschap dan het vasteland. Het is heel kaal, te vergelijken met een maanlandschap.
Eerst hebben we het dorp Pag zelf bekeken. Ook hier weer veel gezellige kleine steegjes. Daarna zijn we nog even een heuvel opgereden om mooie landschapsfoto's te maken. Helaas viel dat vanwege het slechte weer een beetje tegen. Daarom besloten we om terug naar Zadar te gaan rijden. Tijdens de terugrit begon het gelukkig langzaam op te klaren. We zijn gelijk naar het centrum van Zadar gereden om op zoek te gaan naar een fotozaak, die we al snel vonden. Helaas had deze geen verstand van reparaties, en verwees ons naar een collega een straat verderop. Deze was alleen pas vanaf 17 u open. Daarom zijn we bij een restaurant gaan zitten en hebben we allebei pizza besteld. Ik moest wel nog even op en neer naar de auto om extra parkeergeld te betalen. Toen we na het eten naar de fotozaak gingen bleek deze nog steeds niet open te zijn (en ook niet meer open te gaan). Weer een tegenvaller dus.
We besloten het nog een keer zelf te gaan proberen en hebben deze keer bij een juwelier aangeklopt. Weer de hele camera open, wat kleine handelingen verricht, en weer dicht. Ook nu deed de camera het weer even, maar blokkeerde vrij snel weer. Werk voor een prof dus. Balend gingen we weer terug naar de stacaravan.

We zijn 's avonds nog even wat foto's van de zonsondergang bij de zee gaan maken en hebben wat spelletjes gespeeld, en zijn daarna naar bed gegaan.

Vandaag hebben we ook een behoorlijk drukke dag gehad, maar daar schrijf ik morgen over. Nu ga ik naar bed, want de wekker gaat vannacht al om 4 uur voor onze terugreis :(.