Update 3

17 september 2018 - Afi Mountain Wildlife Sanctuary, Nigeria

Afi Forest Drill Ranch, 17 september, 17.30 u,

Afgelopen dagen ging het dagelijks leven hier door. Meer tellingen en proberen verrijking te stimuleren. Het gaat best goed!

Gisteren heeft Pieter me de route naar een canopy walkway laten zien: hangbruggen hoog in de bomen, net als er veel zijn in bijvoorbeeld Costa Rica. Helaas is door een aardverschuiving een aantal jaren geleden een deel van de bruggen niet meer bereikbaar, en door slecht onderhoud een deel niet meer veilig. Het is nu nog maar mogelijk om over 1 brug te lopen. Op het platform waar je uitkomt heb ik ongeveer een uur genoten van de natuurgeluiden om me heen (Pieter was alweer terug naar het kamp).

Gistermiddag hebben we wat opnames gemaakt met de drone van Pieter, onder andere om het thuisfront straks te kunnen laten zien hoe gigantisch de verblijven hier zijn.

Naast de dieren in de verblijven zit hier natuurlijk ook veel wildlife (maar niet zoveel als er ooit gezeten heeft). Het stikt hier van de agames, skinken, eekhoorns en vlinders en verder ook behoorlijk wat neushoornvogels (tot nu toe 3 soorten gezien), reuzentoerako's, monameerkatten, vleermuizen, kikkers, varanen en slangen.
Hoogtepunt tot nu toe waren voor mij het zien van een angwantibo en verschillende galago's (beiden nachtapen).  CJ, de manager hier, zei dat dit de eerste angwantibo was die hij in zo'n 4 jaar zag! Ik was dan ook erg trots dat ik hem helemaal zelf gespot had!
Afgelopen week zag ik trouwens een keer een slang die zo'n beetje tussen mijn benen door de weg overstak. Ik stapte er bijna op! Ik weet niet zeker wat voor soort het was, maar ik vermoed een viper, en die zijn behoorlijk giftig!

Gisteren in de namiddag ben ik met Pieter meegereden in de truck om een paar staffleden terug naar het dorp Buanchor te brengen. Een rit van zo'n 5 km over bumpy roads. De staff loopt dit elke ochtend naar de Drill Ranch.
1 van de komende dagen zal ik trouwens mee naar het dorp gaan om voer voor de dieren te kopen. Daarover later meer.