Veilig gearriveerd

20 januari 2017 - Kampala, Oeganda

Vrijdag 20 januari, 21.15 uur

Dag 2 van het avontuur zit er bijna op. Na een voorspoedige reis (die wel erg lang duurde) zijn we vannacht rond 5 uur bij het hotel aangekomen. De vlucht tussen Schiphol en Istanbul zaten we bijna met ons hele reisgezelschap bij elkaar. Dat was wel gezellig, zo konden we elkaar al een beetje leren kennen. In Istanbul konden we vrij snel alweer boarden, het sloot mooi op elkaar aan, dat was heel fijn. Van Istanbul naar Entebbe zat ik naast een Oegandese man die in Engeland woont. Met hem heb ik een tijd gezellig gekletst.

Voor de landing in Entebbe was er nog een stop in Kigali (Rwanda) omdat daar passagiers uit moesten stappen en anderen juist aan boord kwamen. Uiteindelijk kwamen we rond 3.15 uur in Entebbe aan, vanwaar we nog een uur naar Kampala moesten rijden (voor het eerst in onze safaritruck).

Vandaag hebben we rustig aan gedaan. We hebben uitleg gekregen over de indeling van de truck en zijn naar het centrum geweest om geld af te halen en water en wat eten te kopen. Vanmiddag hebben we de hele middag vogels zitten spotten vanaf het terras. Het begin van de lange lijst dieren is gemaakt :p.

Morgenochtend ontbijten we om 7 uur, en na het pakken van de spullen vertrekken we dan naar Lake Mburo National Park, waar we de eerste safari's gaan doen. Nu dus eerst maar slapen :).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frank:
    22 januari 2017
    Fijn dat de reis goed is verlopen ondanks de lange duur. Heel veel plezier in Oeganda!