De reis is begonnen!

11 december 2012 - San José, Costa Rica

11 december (17.45 u Nederlandse tijd)

Na heel lang wachten is het eindelijk zover: onze droomreis naar Costa Rica is begonnen :D!
Een paar minuten geleden zijn we Portugal uitgevlogen en dus begonnen aan de eindeloze overtocht over de Atlantische Oceaan. Nouja bijna dan, want het is toch echt de bedoeling dat we over ongeveer 9,5 uur in San José aankomen.
Mijn maag staat duidelijk nog in de Nederland-stand geprogrammeerd, want ik heb enorme honger. Vrij logisch ook, want het laatste wat ik gegeten heb waren wat boterhammen met kaas toen we nog in Düsseldorf waren (tussen 10.00 u en 10.30 u) Gelukkig komt de geur van eten ons al tegemoet, dus het zal hopelijk niet lang meer duren.
Tot nu toe is de reis prima verlopen. Vanochtend hebben we de bus van 6.57 u gepakt vanaf Haagsteeg, en zijn vervolgens met de trein van Ede-Wageningen naar Arnhem gereden. Daar zijn we vervolgens overgestapt op de ICE International. Na nog een overstap in Duisburg kwamen we op de luchthaven van Düsseldorf aan. Om bij de terminal te komen moesten we eerst een stuk met een sky train, een soort hangende monorail. Dat ging allemaal prima. Onze vlucht naar Madrid had een half uurtje vertraging, dus we hadden ruim de tijd. We hebben voordat we aan boord van het vliegtuig konden nog een tijd naar opstijgende en landende vliegtuigen gekeken.
De vlucht zelf ging prima. Ik begin steeds meer aan het vliegen te wennen. Toen we in Madrid aan kwamen moesten we een monorail naar een andere terminal nemen en we konden eigenlijk meteen gaan boarden toen we bij de juiste gate aan kwamen.
Nu vliegen we dus boven de Atlantische Oceaan, en volgens mij komen ze zo met eten en drinken. Daar ga ik dus maar even van genieten. :)

Demi