Aankomst in het hotel

12 december 2012 - San José, Costa Rica

12 december (8.00 u Costa Ricaanse tijd)

Ik zit in mijn korte broek en een hemdje op ons balkon in de zon, mét zonnebril, want anders zie ik niets door al dat zonlicht. Wat is dit lekker. Hier ben ik binnen 1 seconde aan gewend :).
De vlucht duurde gisteren een eeuwigheid. Slapen in een vliegtuig is niet echt gelukt. Om half 4 ’s nachts (Nederlandse tijd) kwamen we aan. Vervolgens wilden we na de paspoortcontrole geld afhalen maar dat lukte niet. Vervolgens hebben we bij een wisselloket $50,- met mijn creditcard gehaald en dat in Colones gekregen. Geen idee hoeveel Euro dat nu precies is. De bagage was er erg snel en vervolgens moesten we onze transfer zien te vinden.
Bij de uitgang stond een enorm welkomstcommitee ons op te wachten. Nouja, niet op ons. Maar er stonden enorm veel mensen te schreeuwen of mensen een taxi wilden, mensen met naambordjes en daarachter nog allemaal toeterende auto’s. Voor ons stond er gelukkig ook iemand met een bordje. Helaas was het te hectisch om hem even op de foto te zetten. Na een rit van 25 minuten kwamen we bij ons hotel aan, waar we na een speurtocht naar onze kamer, rond 23.00 u zijn gaan slapen.
Vanmorgen werden we natuurlijk veel te vroeg wakker, rond half 6. We hebben zonet lekker gedoucht en ontbeten. Er zitten hier allemaal Nederlanders! Er kwam een ouder stel bij ons zitten om te vertellen over hun reis en dat ik op hun kleindochter lijk….
Ohja, en van de mensen van costaricaonline kreeg ik nog een verjaardagskaart en een Costa Ricaanse ketting.
Nu is het tijd voor zonnebrandcrème!

José