Laatste dag Caño Negro en La Fortuna

Buik/rug   0          1
Benen     20         23
Totaal      40         34

JEUK!

Ik heb zo’n jeuk! De muggenbulten zijn verschrikkelijk. We gebruiken wel DEET, maar de muggen blijven gewoon komen.

Vanmorgen gingen we na de lunch kajakken. De mensen van de lodge spreken maar een paar woorden Engels, dus ik heb met mijn Spaans kunnen achterhalen dat we om 8 uur konden vertrekken en dat er verder geen andere toeristen op het park waren. Eerst gingen we er vanuit dat we een gids mee zouden krijgen. Later kwam een man ons vertellen dat de kajak klaar lag en dat we konden gaan wanneer we wilden. Geen gids dus. Toen liepen we om half 9 naar het meer en toen was er wél een gids die blijkbaar al vanaf 8 uur daar stond. Gelukkig is te laat komen hier heel normaal, dus het was geen probleem.
Het kajakken ging ons niet zo goed af. We gingen in plaats van rechtdoor van links naar rechts. Zeker tegen de stroming in was het geen succes. Hierdoor hebben we weinig foto’s kunnen maken. We hebben wel veel vogels gezien én ik ben een beetje verkleurd van de zon.

Na het kajakken hebben we geluncht en zijn we weer gaan rijden. Ik heb deze keer de hobbelweg afgelegd in een half uur. In totaal hebben we 2,5 uur gereden naar La Fortuna. We hebben weer een luxe kamer en de man bij de receptie was heel behulpzaam. We wilden eerst een sunset lava tour doen, waarbij je tijdens de zonsondergang de lava kunt bekijken. Helaas slaapt de vulkaan sinds 2 jaar en is er geen lava te zien. In 1968 en 1992 is de vulkaan uitgebarsten. Er zijn trails waarbij je de lava kunt bekijken.
Vandaag hebben we een night walk gedaan. Helaas hebben we niet veel dieren gezien in het wild; wel in terraria omdat ze dieren houden voor een fokprogramma tegen uitsterven. We hebben onder andere een boa constrictor gezien. In het wild hebben we een aantal kikkers gezien, waaronder de red-eyed tree frog. Eerder zagen we een mannetje, deze keer een vrouwtje die een heel stuk groter was. Leuk beestje! We hebben ook een kolonie leaf-cutter ants bekeken en bullet ants gezien. En vuurvliegjes. Helaas geen slangen, spinnen of zoogdieren in het wild.
Morgen gaan we vroeg opstaan in de hoop de vulkaan te zien zonder wolkensluier om de top. ’s Morgens is de kans het grootst. Later gaan we zelf wandelen. Er is een inactieve vulkaan naast de Arenal. De krater daarvan is nu gevuld met water en je kunt erin zwemmen. Er zijn ook lavasporen en er zijn watervallen. Ik weet niet hoever het allemaal lopen is, maar ik zou graag alles willen zien. Onderweg hoop ik op toekans, ara’s, leuke kikkertjes, luiaards, miereneters enz. :).
Na de lange wandeling gaan we relaxen bij de hotsprings.

José

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade